13. fejezet: SZERETŐM A TITOK

> Kulcsfontosságú az információ birtoklása és feldolgozása, a külső lehetőségek, a rendelkezésre álló eszközök, továbbá az emberi tényező.

 

Ne dugjuk a fejünket a homokba, sajnos előfordul, hogy nem jogszerű eszközökkel is megpróbálnak információhoz jutni a piacon a konkurens cégek, azonban gyakran mind technikailag, mind pedig lélektanilag túlbecsülik a technika jelentőségét.

Az esetek többségében nem technikai eszközök segítségével szerzik meg a cégek a konkurencia bennfentes információit, hanem emberektől.

Az esetek nagyobb részében nem találnak „poloskát” az irodában, mert nincs is.

… a belső embert könnyebb megvenni, mint behatolni egy külső csapattal és technikát telepíteni. Ráadásul olcsóbb is. A „poloskák” miatt nyugodtan alhat egy vezető. Amikor viszont azt veszi észre, hogy egy új cserepes virágot hozott a titkárnője az irodájába, akkor kezdhet aggódni.

A tények ismerete – akár egyetlen pillanatra is – versenyelőnyhöz juttathat egy céget. Néha érdemes áldozatot is hozni az információ megszerzéséért vagy a versenytársak félrevezetéséért. Ha ugyanis tudom, milyen irányban fejlesztenek a konkurenciánál, akkor tények alapján dönthetek arról, hogy beszállok-e a versenybe, vagy más területen próbálkozom. És ugyanúgy fordítva is igaz. Ha elrejtem a piaci szándékaimat, akkor a konkurens cég több erőforrását kell, hogy lekösse a piac nagyobb szegmesén, ha védeni akarja pozícióit, hiszen nem tudhatja, hogy melyik piaci területre szeretnék benyomulni. > 14.